9 Ocak 2014 Perşembe

DOMATESLİ PİLAV TARİFİ (DOMATESLİ PİLAV NASIL PİŞİRİLİR?)

http://www.yarati-yorum.blogspot.com/

Malzemeler (2 kişilik):

2 Türk kahvesi fincanı pirinç
1 domates
Yarım çay bardağı sıvı yağ
2,5 Türk kahvesi fincanı kaynar su
2 damla limon suyu
Çeyrek kesme şeker
Bir tutam tuz

Yapılışı:

Domatesin kabuğunu soyup küçük küpler halinde doğrayın (çoğu kişi domatesli pilav için domatesi rendeler. Ancak ben rendelenmemiş halini daha çok seviyorum). Domatesin büyüklüğü de değişebilir. Yaklaşık 1,5 çay bardağı küp küp kesilmiş domates yeterli olacaktır.



Domatesleri sıvı yağda biraz fokurdayana kadar pişirip pirinci ekleyin. Pirinci yıkamayı tercih edenler oluyor. Bu şekilde pirinçler nişastasını kaybediyor. Bu nedenle yıkamıyorum.

Pirinçle domatesi iyice karıştırıp hemen kaynar suyu, 2 damla limon suyunu (parlaklık verir), kesme şekeri ve bir tutam tuzu katıp, bir kez karıştırın ve çok kısık ateşte ağzı kapalı olarak suyunu tamamen çekene kadar pişirin.

Pilavın suyu tamamen çekildiğinde altını kapatıp 10 dakika kadar demlenmesini bekleyin. Kapağı açmayın.

Bekletme işleminiz de bittiğinde pilavınızı servis yapabilirsiniz.

Ve pilavınız servise hazır... Yanında tavuk kokoreçdomatesli tembel köftesi ya da fırında kuzu incik yapmaya ne dersiniz? :o)

Afiyet olsun :o)

Not: Pirinçlerin cinsine göre çektiği su miktarı farklılık gösterir. Ben organik pilavlık pirinç kullanıyorum. Baldo pirinç kullananlar suyu 3 kahve fincanı olarak koyabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder