1 Mart 2014 Cumartesi

CİLT TEMİZLİĞİ



Hangi bakımı yaparsanız yapın ya da hangi kremi sürerseniz sürün ilk işlem her zaman cilt temizliği olmalıdır.

Çünkü cildimizdeki hücreler gün içinde kötü hava koşullarından ya da sadece kendi ürettiği yağdan bile tıkanır ve hava alamaz hale gelir.

Aynı bedenimizde olduğu gibi cildimiz de hava almadığında elastikiyetini kaybetmeye, yaşlanmaya ve kuruyup ölmeye başlar.

Bu nedenle bugün doğal yöntemlerle cildinizi nasıl temizleyeceğinizi yazmak istedim.

Doğal yöntemlerle cildinizi temizlemek için şu ürünlerden istediğinizi kullanabilirsiniz:


* Gazı kaçmış soda
* Gül suyu
* Sade su ve limon suyu karışımı

Bu yöntemlerin nasıl yapılacağına gelirsek:

Cildi sadece sodayla ya da gül suyuyla temizlemek mümkün.

Ancak ben her zaman 2 yemek kaşığı soda ve 2 yemek kaşığı gül suyunu karıştırıp, bir pamuğu bu karışıma bandırıp cildimi temizlemeyi tercih ediyorum.

Cilt temizlerken, sadece yüzünüzü değil, boynunuzu ve dekoltenizi de silin. Cildiniz ne kadar temiz olsa da bu karışımla sildiğinizde yine de pamukta kirliliği gösteren renk değişimi göreceksiniz.

Bir başka cilt temizleme yöntemi ise yarım bardak ılık suya 3 damla limon suyu damlatarak karıştırma yöntemidir.

Limonla suyu karıştırdıktan sonra yine pamuk yardımıyla cildinizi ve boynunuzu silin.

Eğer vaktiniz varsa evde doğal peeling, sonrasında avokadolu maske yapmanızı ve en son bir miktar kaymağı krem gibi sürmenizi tavsiye ederim.

Geçenlerde bu yöntemlerin hepsini yapıp dışarı çıktım. Beni gören arkadaşım: "Ne yaptın sen cildine? Botox mu yaptırdın?" dedi. Gülümseyip yöntemlerimi anlattım. Tabi ki yüzümde botox olmadığını da söylemeyi ihmal etmedim :o)

Güzel günler dilerim :o)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder