25 Mart 2014 Salı

MASAJLA ZAYIFLAMAK MÜMKÜN MÜ?


Çevremde zayıflamak isteyen birçok kişide genelde masajla ilgili benzer yaklaşımı görüyorum. Düzenli ve profesyonel masaj yaptır zayıfla! Peki gerçekten çok profesyonel yapıldığında masaj zayıflatıyor mu?

Ben de bu sorunun doğru yanıtını merak ettiğimden ve sizlere de gerçeğiyle anlatmak istediğimden kendimce biraz gazeteciliğe soyunup, İstanbul-İstinye'deki Hillside City Club içinde bulunan Sanda Spa Merkezi terapistlerden Dilek Keşan'la konuştum.

Bana söyledikleri şuydu:

"Hayır masaj kesinlikle tek başına zayıflatmaz. Eğer bir kişi zayıflamak için masaj yaptırıyorsa, öncelikle tuz tüketimini çok aza indirip her gün 2-2,5 litre su içmeli. Hatta mümkünse sabahları da limonlu su içmeli ve belli bir diyet programı da uygulamalı.

Masaj yapıldığı bölgenin kan dolaşımını hızlandırır, yağ hücrelerinin parçalanmasını sağlar. Bu parçalanmanın olabilmesi için yağlı bölgelerin tuzdan arınmış olması gerekir. Çünkü tuz, yağların sıkı sıkı birbirlerine kenetlenmelerine sebep olur. Ayrıca bol su içerek de desteklemek çok önemlidir.

Kişi düzenli diyet yapar, tuzu çok azaltır ve su tüketimini arttırırsa, işte o zaman masajla yağların daha hızlı bir şekilde atılımı söz konusudur"

Benim bu konuşmadan kısaca anladığım şuydu:

İskender kebabı mideye indirip, üzerine sert bir şekilde masaj yaptırmanın hiçbir anlamı yok. Eğer diyet yapmayayım ama masaj yaptırayım diyorsanız, belki de en iyisi kasların gevşemesini sağlayan bir masaj yaptırmak. Çünkü diğer türlü işe yaramıyormuş :o)

Annemin çok tatlı doktor bir arkadaşı vardır. Zamanında epey de kiloluydu. Çok çeşitli diyetler, yöntemler denedikten sonra bir dönem zayıfladı. O zaman anneme şunu söylediğini hatırlıyorum:

"Ne yaparsan yap, hangi diyet listesi olursa olsun, doymuyorsun!!! Bir şekilde hep açsın. Sadece bir müddet sonra açlığa alışıyorsun." :o)

Güzel ve sağlıklı günler dilerim :o)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder