12 Nisan 2014 Cumartesi

BODRUM MANTI (ULUS - İSTANBUL)


Çocukluğumdan beri mantıya bayılırım. Hele de evde ailece mantı yapıyorsak keyfime diyecek yoktur. Çalışan biri olduğumdan her an evde mantı yapabilecek kadar vaktim olmuyor. Bu nedenle geçenlerde bir arkadaşımla beraber Ulus'taki Bodrum Mantı'ya gittik. Hemen belirteyim, arkadaşım yurt dışında yaşıyor, bu nedenle o da mantıyı çok özlemişti ve yolda giderken bile hayaliyle sabırsızlanıyorduk :o)

Ulusta'ki Bodrum mantı samimi, sıcak ve yeterli büyüklükte bir mekan. Özellikle dekorasyonu ve masaların yerleşim düzeniyle çok keyifle oturabileceğiniz bir yer. Hava soğuk olduğundan içeride oturmayı tercih ettik ama yazın dışarıda da oturmak mümkün. İçeride oturduk dediğime bakmayın, içerisi dediğim de rüzgarın girmesini engelleyecek şekilde şık muşamba asılmış dışarısıydı ve çok iyi ısıtılıyordu. Bir de restaurantın tamamen iç kısmı var ama orada oturmayı istemedik.


Ahşap masaların üzerindeki camların hemen altına menü konulmuş. Bu nedenle garsondan menü istemek durumunda kalmıyorsunuz. Zaten bizim ne yiyeceğimiz baştan belli olduğundan, menüyü çok da inceleme gereği duymadık.

Arkadaşım kızarmış mantıyı (menüde ismi "Çıtır Bihter" olarak geçiyor) tercih ederken, ben klasik haşlanmış mantı siparişi verdim.

Siparişimizinden çok kısa bir süre sonra mantılarımız önümüzdeydi. Masada mantı haricinde karışık baharatların bulunduğu bir kase vardı. Baharatların bu şekilde sunulmasını çok beğendim, genelde her tür baharatı rahatlıkla tüketen biriyim. Tabi ki her baharatı sevmeyen biri için belki bu baharat karışımı hoşa gitmeyebilir.


Masada baharat karışımı haricinde bir de ekstra acı sevenler için taze yapıldığını düşündüğüm acı biber sosu vardı. Acıyı çok seven biri olarak bu sostan da tattığımı söyleyeyim. Tadı gerçekten nefis ama gözlerimden yaş gelmedi değil :o)


Ve gelelim mantılarımıza... Mantının hamuru benim için biraz fazla kalındı ve hamura eklenen yumurta miktarının da fazla olduğunu düşünüyorum. Çünkü haşlanmış olmasına rağmen biraz sertti, halbuki ben mantıyı yumuşak severim. Zaten bu sebeple haşlanmış mantı tercih etmiştim. Kıyma miktarı ise azdı. Daha çok yuvarlak toplar haline getirilmiş hamur parçacıkları gibiydi. Ama inanın sarımsaklı yoğurt ve pul biberli yağ ile gayet güzel yiyip bitirdim. Yoğurdun sarımsak miktarını belki garson önceden sorsaydı biraz daha eklemelerini rica edebilirdim. Çünkü sarımsak yok denecek kadar az konulmuştu.


Çıtır mantıyı ise arkadaşım keyifle yedi. Söylediğine göre daha önce de yediğinde çok beğenmiş. Sanırım onun notu benimkine göre daha yüksek oldu :o) Mantıyı yağlayıp fırınlayarak kızarttıklarını düşünüyorum, çünkü çok yağlı görünmüyordu. Arkadaşımın mantısından da bir tane alıp yedim. Hamurun kalınlığı, sertliği ve kıymanın azlığı konusunda yine klasik mantıdaki aynı eleştiriyi getirebilirim.


Mantılarımızı bitirip keyifle sohbet ederken garson masaya 2 adet vişne soslu, dondurmalı kağıt helva getirdi. Ne ben, ne de arkadaşım böyle bir sipariş vermediğimizi söyledik. Garson da "bizim ikramımız" diye cevap verdi. Bu ikramlarından dolayı bizi müşteri olarak öyle güzel kazandılar ki, mantıyla ilgili olan tüm olumsuz düşüncelerimi bir anda unuttum. Kendilerini bu konuda tebrik ediyorum. Tatlı sevmeyen biri olarak gelen tabağın sadece resmini çekmekle yetindim ama, arkadaşım çok beğendiğini söyleyerek keyifle yedi.


Hesap ise Ulus'taki bir mekan için oldukça makuldu. Hele de son ikramlarının fiyatlara dahil olmayıp hediye edilmiş olması, genel fiyatı oldukça düşürüyordu.

Bodrum mantıya bu güzel jestlerinden dolayı mutlaka tekrar geleceğim. Hatta sabah kahvaltı menüleri de çok iddialıymış. Bunu da aklıma not ettim :o)

Ağız tadınızın bol olduğu, keyifli günler dilerim :o)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder