29 Nisan 2014 Salı

SIK SORULAN SORULARA CEVAPLAR


Başlık sizi yanıltmasın. Sık sorular derken, blog yazmamla ilgili olarak bana yöneltilen sorulardan bahsetmek istiyorum. Özellikle yakın çevrem tarafından sıklıkla ve aynı tarzda sorularla karşılaştığımdan buradan yazarak toplu bir cevap vermek istedim. İşte sorular ve cevapları:

1- Blogda yayınladığın tüm yemekleri sen mi yiyiyorsun?


En sık karşılaştığım soru bu :o) Çoğunluğunu yiyiyorum diyeyim ama en azından hepsinden tadıyorum. Özellikle tatlılar konusunda aram hiç iyi değil, çünkü tatlı gıdaları sevmiyorum. Bu nedenle onları ya arkadaşlarım misafirliğe geldiğinde ya da ailemin evine gittiğimde yapıyorum. Tadı konusundaki fikirlerini ise yiyenler veriyorlar :o)

2- Bu kadar yemek yiyiyorsan nasıl kilo almıyorsun?

Sanırım bünye meselesi. Bir de daha önce acı yemeyi çok sevdiğimden bahsetmiştim. Acının da zayıflattığı hep söylenir. Anladığım kadarıyla ben bu tezi tam olarak doğruluyorum, çünkü gerçekten çok zayıf olmama rağmen iştahlı birisiyim.

3- Güzellik tariflerinin hepsini yapıyor musun?

Çok düzenli olamasa da evet. aslında çok düzenli yapabilmek isterdim ama çalışıyorum ve boş vaktim fazla olmuyor. Bu nedenle özellikle boş olduğum pazar günleri hem blog yazılarımı yazıyor, hem güzellik tariflerini uyguluyor, hem yemek yapıyor, hem de dinlenmeye çalışıyorum. Tabi alışveriş, temizlik gibi ev işlerini de ihmal etmiyorum.

4- Hem iş hayatı, hem blog, hem ev işleri derken sosyal yaşamın yok mu?

Olmaz olur mu? Birbirinden çok sevdiğim arkadaşlarım var ve genelde hafta içi akşamları onlarla görüşmeye çalışıyorum. Sanırım en önemlisi yaşamı programlı yaşayabilmek. Bu şekilde her şeye vakit ayırabiliyorum :o)

5- Yazıların hepsini gerçekten sen mi yazıyorsun, yoksa başkaları da yazıyor mu?

Bloğumun ilk girişinde de açıkladığım gibi tüm yemek resimleri, tüm yazılar ve tüm tarifler bana ait. Kimseden yardım almıyorum. Yardım almak ister miydim? Cevabım hayır olurdu, çünkü blog yazmak benim güzel bir hayalimdi ve bunu gerçekleştirebildiğim için çok mutluyum. aslında emekli olduğumda yazmayı düşünüyordum ama hayatı ertelememeyi öğrendim :o)

6- İlerde küçük bir lokanta açmayı düşünüyor musun?

Hayır kesinlikle düşünmüyorum :o) Çünkü yemek yapmak benim için bir zorunluluk değil, rahatlama yöntemi olmalı. Eğer yemek yaparken strese girersem tadlarının güzel olmayacağını düşünüyorum. Ayrıca restorana gelen müşterilerin hepsine aynı yemeği beğendirmek zordur. Biri yağlı derken, diğeri yağsız diyebilir ve ben ise ne yapacağımı şaşırırım :o)



7- Kocakarı yöntemlerini nereden öğrendin?

Çoğunluğunu annemden. Ayrıca çocukluğumdan beri çevremizdeki insanların söyledikleri tarifler, yöntemler hep aklımda kalmış. Yetişkin olduktan sonra duruma göre aklımda kalanlardan uygulamaya başladım. Çoğunluğunun sonucunun çok tatmin edici olduğunu görünce, gerçekten etkili olan yöntemleri bloğumda yazmaya başladım.

8- Senin blog ne üzerine? Yemek mi?

Hayır sadece yemekle kısıtlamak doğru değil. Çünkü bloğu yazarken faydalı bilgiler içeren bir dergi gibi düşünüyorum. Bu nedenle yemek tarifleri, sağlıkla ilgili kocakarı yöntemleri, güzellik tarifleri içeren ayna ayna söyle bana bölümü, gittiğim restoranlar hakkında düşündüklerimi yazdığım restaurant yorumları ve köşe yazısı gibi düşünülebilecek yazı-yorum kısmı bulunuyor. Kısaca tüm bunları topladığınızda aylık bir dergiyi rahatlıkla oluşturabilirsiniz :o)

9- Niye blog yazıyorsun?

Sadece keyif ve bildiklerimi ilgilenenlerle paylaşmak için. Zaten blogdan herhangi bir kazancım yok. Benimki gerçekten sadece keyif :o)

10- Blog yazmanı desteklemek için bir şey yapabilir miyim?

Evet arzu edersen yapabilirsin :o) Twitter sayfamı (http://twitter.com/YaratiYorum) takip edebilir veya facebook sayfamı (http://www.facebook.com/YaratiYorum) beğenirsen tariflerimin hepsi ana sayfanda görünmeye başlar. Gördüğün tarifleri de beğenir hatta hakkında yorum yapmak istersen çok mutlu olurum. Aaa hele de tariflerimi twitterda retweet yaparsan ya da facebook sayfanda da paylaşırsan benim için harika olur.

Güzel ve mutlu günler dilerim :o)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder