11 Nisan 2014 Cuma

YUMURTA KABUĞU YEMENİN FAYDALARI


Annem çocukken ağır bir zatürre geçirmiş. Hastalık esnasında kilosu da çok düşen anneme, rahmetli anneannem her gün yumurta kabuğunu yedirirmiş. Tabi ki doktora da götürmüşler, ancak ek besin olarak yumurta kabuğunu (2. tarifte bahsettiğim şekilde) ihmal etmemişler.

Yumurta kabuğu gerçek bir kalsiyum deposudur, çünkü %95'i kalsiyum içerir. Artı olarak içeriğinde bulunan manganez, bakır, demir, çinko gibi maddeler insan kemik yapısıyla çok büyük benzerlikler gösterir.

Bu nedenle, özellikle menapoz dönemine girmiş kadınların, kemik erimesini önlemede çok faydalıdır.
Ayrıca çocuklara yedirildiğinde kemiklerinin gelişimine çok yardımcı olur.

Yumurtayı yıkamak isterseniz bunu tüketmeden hemen önce yapmanız gerekir. Çünkü yumurta kabuğunda bulunan por deliklerinin genişlemesine sebep olursanız, daha kolay bakteri üretir.

Yumurta kabuğu 2 şekilde tüketilebilir:

1- TOZ HALİNDE: Yumurta kabuğunu kaynatıp, içindeki zarı çıkarttıktan sonra kurulayın ve havanda un haline gelene kadar dövün. Bu haliyle günde 1 çay kaşığı tüketebilirsiniz (çocuklarda yarım çay kaşığı).

Arzu ederseniz toz haline getirilmiş yumurta kabuğunu çorbanızın, yemeğinizin ya da salatanızın üzerine serperek de kullanabilirsiniz.

2- SIVI HALİNDE: Rahmetli anneannemin anneme yedirdiği yöntem buymuş. Bunu yapmak biraz daha uzun bir süre alıyor.

Malzemeler:

1 bütün yumurta
2 limonun suyu
1 tatlı kaşığı bal

Yapılışı:

Yumurtayı olduğu gibi (hiç kırmadan bütün halde) bir bardağa koyun.

Üzerine limon suyunu ekleyin. Limon suyu yumurtanın üzerini tamamen kapatmalı, hatta 1 parmak da geçmeli. Bu nedenle limon suyu az gelirse daha ekleyebilirsiniz.

Yumurtanın kabuğu eriyene kadar buzdolabında ağzı kapalı olarak bekletin (bardağın ağzını strech filmle kapatabilirsiniz).

Yumurtanın kabuğu eridiğinde zar ve zarın içinde bulunun yumurta sarısıyla - beyazını göreceksiniz. Bir çatal yardımıyla zarı içinden alın. Zarı alırken içindeki sarı ve beyaz bardaktaki limonlu suya karışmalı. Kısaca dışarıya sadece zarı alıp atın.

Bu karışıma 1 tatlı kaşığı da bal ekleyin ve iyice karıştırın.

Her gün 1 tatlı kaşığı aç karnına yerseniz kemiklerinizin güçlenmesiyle birlikte, bağışıklık sisteminizi de çok güçlendirirsiniz.

Yumurta kabuğunu tükettiğiniz dönemlerde potasyum dengesini de sağlamak için muz, kuru kayısı ya da patates de yemenizi tavsiye ederim.

Sağlıklı günler dilerim :o)

Not: Sadece organik yumurtaların kabuklarını yiyebilirsiniz. Organik olmayan yumurtaların kabuklarında aynı besin değerleri bulunmamaktadır.

Organik olmayan yumurta kabuklarını ise bitkilerinizin topraklarında kullanarak beslenmelerini sağlayabilirsiniz. Çiçeklerin coştuğunu göreceksiniz :o)


6 yorum:

  1. iki tarifte de zarı niçin atıyoruz,vitaminlerinden yararlanmıyoruz? teşekkürler. Gürsel ÇAĞLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gürsel bey merhaba, öncelikle yorumunuz için çok teşekkürler. Ben bir defasında zarı yemeyi denemiştim ama midem çok yandı. Aileden gelen bir gelenekle de zarı hiç kullanmayız, sindirimi zor diye biliyorum. Rahmetli anneannem de zarı yemeyin derdi, bu nedenle bizim aileden gelen bir alışkanlıkla yazıyı bu şekilde hazırladım. Eğer sizin midenize bir zarar vermiyorsa yiyebilirsiniz tabi ki. Zarı çiğnediğiniz zaman da parçalanmayan bir yapısı var insanın ağzında lastik gibi oluyor, sanırım mide de bu zarı öğütemiyor. Bir de asıl kalsiyum ve kemiklerle benzerlik gösteren doku yumurtanın kabuğunda. Yine de siz bilirsiniz. Tekrar teşekkürler, iyi günler dilerim

      Sil
  2. Hamileyim yumurta kabuğunu tüketmemde zarar olur mu ?

    YanıtlaSil
  3. blogunuzu tesadüfen gördüm yumurta kabuğu tarifini henüz denemedim ilk defa duyduğum bir yöntem en kısa sürede yapacağım bu arada bilgilerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  4. ben uzun yıllardır yumurta kabugu yerdim bunu yararlı diye değil canım inanılmaz istediği için yapardım ve kimseye diyemedim bundanda çok utanırdım. bağımlı gibiydim adeta taki rahatsızlığımdan dolayı doktora gidinceye dek ve bana kalsiyum d3 eksikligi var dedi ilaç verdi sonra araştırdim yumurta kabugundada aynı maddeler var ama ben çok yumurta kabuğu yemiştim ve yememe ramen aşırı o maddelerren mahrum kalmıştı vucudum nerdeyse 15 sene boyunca hergun bir yumurta kabuğu yedim yani demem oki o ilaç yumurta kabuğu istegimi bıraktırdi bana şimdi ilaç içiyorum ilacın adı calci-netd3 doktorunuza danışın yanlış bişiy yapmayın ve yumurta kabugu dişlerinizin aşınmasına neden oluyor deneyim benden tşk

    YanıtlaSil