4 Haziran 2014 Çarşamba

BOĞAZİÇİ YAKAMOZ BALIK RESTAURANT (RUMELİ KAVAĞI - İSTANBUL)


Geçtiğimiz haftasonu ailemle birlikte havanın da güzel olmasından faydalanarak boğazda balık yemeye gidelim diye düşündük.

Daha önceden de gittiğimiz ve tüm yemeklerinin tadını çok iyi bildiğimiz Rumeli Kavağı'ndaki Boğaziçi Yakamoz Balık Restaurant'a doğru yola koyulduk.

Bu mekanın manzarasına tek kelimeyle bayılıyorum. Tüm boğazı, Karadeniz'in başladığı yeri ve Anadolu Hisarı'nı, oturduğunuz masadan aynı bir resim çerçevesi gibi izleyebiliyorsunuz. Yemeğinizi yerken geçen gemileri izlemek ise ayrı bir keyif.


Hemen belirteyim, burası bir balık restaurantı olmasına rağmen sabahları nefis bir kahvaltı da sunuyor. Özellikle burada yediğim menemene bayılıyorum.

Bu defa akşamüstü saatine doğru öğle yemeği ile akşam yemeği arasındaki bir zaman diliminde gittik. Pazar günleri geç uyanıp kahvaltıyı da geç yaptığımızdan ancak acıkmıştık :o)

Hava rüzgarlı olmasaydı dışarıda oturacaktık, ancak küçük yeğenimin de hastalanmasını istemediğimizden içeride oturduk. Cam kenarı masalardan birine yerleşerek boğazın seyrine dalmıştık ki garsonun "Siparişlerinizi alabilir miyim?" sorusuyla manzara izlemeye bir müddet ara verdik.

Mekanın döşenişi çok ferah, hatta biraz daha vurgulamak gerekirse çok çok ferah diyebilirim :o) Hem bulunduğu konum itibariyle sessiz olması, hem de ferahlığı çalışmayla geçen yoğun bir haftanın  ardından bizi kendimize getirdi.

Neyse gelelim neler sipariş ettiğimize ve yemekler hakkındaki düşüncelerime :o)

Balık restaurantına gider gitmez bizim ailenin ritüeli öncelikle mezelere yönelmektir. Hatta çoğunlukla balık yemeğe yerimiz kalmaz ama bu defa biraz daha dikkatli yiyerek balığa da yer ayırdık.

Garson masaya ilk önce ekmek ve su getirdi. Ekmekler çiçek şeklinde pişirilmiş ekmek somunlarının kopartılarak sunulmuş haliydi ve çok tazeydi. Doymamak için sadece ucundan tattım ama bıraksanız bir somunu olduğu gibi yerdim, öyle gevrek ve tazeydi.


Ekmekleri kıyısından köşerken tırtıklarken nefis bir yeşil salata geldi. Roka, maydanoz, kıvırcık salata gibi yeşilliklerin yanında domates ve taze soğan da konulmuştu. Eh balığın yanına da taze soğan yakışır :o) Salatanın zeytinyağlı ve limonlu sosu sebzelerin kendi suyuyla öyle güzel karışmıştı ki bir lokma ekmeğimi bandırmaktan kendimi alıkoyamadım :o)


Ve tabi ki balık restaurantına gittiğimizde asla sipariş etmekten vazgeçmeyeceğimiz midye dolma soframızı süsledi. Size şunu söyleyeyim. Birçok yerde midye dolma yedim. Ama buradaki kadar beni benden alanı, ağzımı şapırdata şapırdata yediğim olmamıştı. Dolmanın baharatı çoğu yerde boğazınızı yakacak kadar çok konulur. Burada ise pirincin pişmesinden tutun da baharat ayarına kadar o derece iyi ayarlanmış ki kapış kapış bitirdik. Tabi ki yetmedi bir porsiyon daha rica ettik. Bu midye dolmanın tadını asla unutmayacağım...


Hemen ardından ahtapot salatamız geldi. İnanın şu anda yazarken bile ağzım sulanıyor. Ahtapot çok güzel pişirilmiş, tabir yerindeyse lokum gibiydi. Salatayı kırmızı kapya biber ve çarliston biberle süslemişlerdi. Kullandıkları zeytinyağının kalitesine ise bayıldım. Tabi ki ahtapot salatası da bir porsiyon yetmedi ve ikinciyi de sipariş ettik :o)


Bundan sonra gelenler sıcak atıştırmalıklardı. Kalamar tavaya bayıldım. Kalamarı da ahtapot gibi yumuşak yapmak zordur. Buranın aşçısını tebrik ediyorum. Kalamarın kendisi yumuşak olmakla birlikte dışındaki katmanı çıtır çıtır ve gevrekti. Tahmin edeceğiniz gibi kalamar tavadan da iki porsiyon yedik. Yeğenim kalamar tavaya halka böreği diyor :o) Sanırım evde yaptığımız çıtır sigara böreğinden aldığı keyfi anımsattı :o)


Kalamarın yanında tarator sos getirdiler. Tarator sosu beğendim ancak sarımsak miktarının biraz daha fazla olmasını tercih ederdim. Hani sarımsağı yediğinizde genzinizde hafif bir yanma hissedersiniz ya.. İşte sanırım o yanmayı aradı ağız tadım. Ama buna rağmen kalamar ve midye tavayı yerken bandıra bandıra yedim.


Midye tava demişken hemen anlatmaya başlayayım. Dışı çıtır çıtır, içi ise sulu ve yumuşacıktı. İşte benim sevdiğim tarz da tam olarak bu.. Isırdığımda midyenin suyunun hafifçe ağzımda dağılmasını seviyorum. Bunu tutturmak sanırım çok kolay değil, çünkü birçok yerde kızartırken içinin de kurumasına sebep oluyorlar. Yakamoz Balık Restaurant'ta ise midye tavayı çok başarılı bir şekilde yapmışlar. Söylememe gerek yoktur ama yine de belirteyim ikinci porsiyonu da hızla tükettik :o)


Bu kadar meze yeter diyerek balık siparişimizi verdik (sizi duyar gibiyim.. Daha ne olsun dünyaları yemişsiniz diyorsunuz muhtemelen.. Ne yapayım bizim aile iştahlıdır :o)) Küçük yeğenim annesiyle yani ablamla birlikte yemek üzere çipura şiş istedi. Şişi kılçıksız olarak mangalda pişirmişler. Fikrimi yazabilmek için ucundan tattım. Çok yumuşak ve suluydu, harika pişirilmişti.


Ailedeki en iştahlı birey babamdır. Bu nedenle güveçte levrek buğulama istedi ve tek başına yedi. Biz sadece ucundan tattık. Sebzelerin suyuyla harika pişmişti. Güveç kabının o nefis toprak kokusu ise tadını daha da güzelleştirmişti. Bir lokma aldığımda üzerindeki erimiş taze kaşarın da uzayarak gelmesi çok hoş bir görüntüydü. Babam güvecin tamamını bir çırpıda bitirdi desem yalan olmaz. Tuzundan yağ ayarına kadar her şeye bayıldım.


Ben ise canım annemle paylaşmak üzere çinekop ızgara rica etmiştim. 4 adet çinekop tabağa resim karesi gibi dizilmişti. Çinekop da diğer balıklar gibi çok iyi pişirilmişti. Balıklarda hiçbir kuruma olmamış, eti yumuşacıktı ve derisi ise benim sevdiğim gibi hafif çıtırdı. Tuz oranı ise tam kararındaydı. Canım annemle balıklarımızı keyifle yedik.


Bu aşamadan sonra manzaraya, sohbete öyle dalmışım ki fotoğraf çekmeyi unuttum :o) Tüm yemeklerimiz bittiğinde restaurantın ikramı olan meyve tabağı ve yeni demlenmiş mis gibi çaylarımız geldi. O gün ne keyif yaptım anlatamam... Gerçekten uzun zaman sonra ruhumu tam anlamıyla o mekanda dinlerdim diyebilirim. En kısa zamanda tekrar gitmek için sabırsızlanıyorum.

Fiyatları tek tek bilmiyorum, ancak boğazda bulunan balık restaurantları arasında en ucuz fiyatlara sahip olanlardan biri diyebilirim. Zaten bu mekanı fiyatlarından dolayı keşfetmiş sonrasında da yemeklerine aşık olmuştuk.

Ağız tadınızın bol olduğu keyifli günler dilerim :o)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder