21 Temmuz 2014 Pazartesi

BİR KEDİDEN PİLATESLE KARIŞIK SPOR YAPMA ÖNERİLERİ

Bu defa şöyle gözlerimi hafifçe kısıp, dudaklarımı büzerek yandan şuh bakışlı bir selfie çektim. Bir başka deyişle Türkan Şoray bakışı yapmaya çalıştım. Hani bu aralar dudakları 3 yaşındaki çocuklar gibi hafifçe büzerek öne getirmek suretiyle, resim çektirmek moda ya! Gördüğünüz gibi her modaya uyum sağlıyorum... Türkan Şoray demişken Kadir İnanır bakışımı da görmenizi isterim. 
İşte bu da Kadir İnanır bakışım. Nasıl ama, dizilerde ve filmlerde rol kapacak kadar yetenekliyim değil mi?
Merhaba yine ben Beyaz. Bir önceki yazım olan "Bir Kedinin Kaleminden" başlıklı konuda, sahibimin bana zorla rejim yaptırdığını, bir de bana "Yahu Beyaz bu ne göbek?" diye söylediğini yazmıştım. Bir önceki yazımı henüz okumadıysanız şuraya tıklamanız yeterli: Bir Kedinin Kaleminden

Sonunda karar verdim. Evet zayıflayacağım. Bunun için en önemli konulardan biri de spor yapmak... Sokakta bulunmuş bir ev kedisi olarak jimnastik önerilerimi detaylı okumanızı ve zayıflamak istiyorsanız benimle beraber yapmanızı tavsiye ederim. Konu benim için oldukça ciddi.. Bu yola baş koydum diyebilirim!

Evet ben sokakta bulunmuş bir kediyim ama, artık ev kedisi ve üstelik de dişi olduğuma göre bel inceliğim, kalçalarımın selülitsiz olması benim için önem teşkil ediyor. Ayrıca doğum yaptıktan sonra memelerim de biraz sarktı, bu hareketlerle hepsini düzelteceğime inanıyorum.

Evet, hemen sporumuza başlıyoruz. Öncelikle derin derin nefes alıp vermekle işe başlayalım. Bu esnada çevreyi koklamak, burnumuzu oraya buraya sokmak serbest ve aynı anda zihnimizi boşaltıyoruz.



İlk hareketimiz yürüyüş. Sağlık için yürüş gibisi yok dostum. Gençlik yıllarımda bahçeye çıkıp pek bir yürümüşlüğüm, komşular evden çıkarken çaktırmadan evlerine girip evde kapalı kalmışlığım, olmadık yerlerde sıkışmışlığım ve kurtarılmayı beklediğim dönemler vardı ama, artık biraz olgunlaştığımı hissediyorum. Gençliğimden bir şey kaybetmedim gördüğünüz gibi sadece olgun düşüncelerim muzurluklarımın önüne geçmeye başladı.


Hazır yürümeye başlamışken koşmayla devam edebilirsiniz. Özellikle kendi halinde uyuyan ve kimseye zarar vermeyen sokak köpeklerini kızdırmak için tokat atarak uyandırıp, kovaladıklarında kaçmak için bu hareket çok işe yarar. Saatte kaç kilometre yaptığınız önemli değil. Arkanızdan kovalayan o sokak köpekleri size yetişmesin yeter. Zaten uykudan yeni uyandıkları için bir sersemlik içinde bulunuyorlar.


Nefes nefese kaldınız di mi? Valla beni de köpek kovaladığında aynı şeyi yaşamıştım. Bu arada aşağıda göreceğiniz tırmanma hareketlerini bir ağaca uygulayıp, ağacın tepesine çıkarak köpeklerden kurtulmanız da mümkün. Ha ağaçtan inmesi imkansız oluyor o başka. Bu nedenle en sonunda sahibimin itfaiye çağırmak zorunda kalması ve bana kızması ise cabası...

Tırmanma hareketini doğru yapmak açısından anlatayım: Bir koltuk kenarı bulunur. Tırnaklar hafifçe patiden dışarıya doğru çıkartılır ve koltuk kenarının üst kısmına tırnaklar saplanır.


Hareketin devamında diğer patinin tırnakları da aynı şekilde çıkartılarak iki pati yanyana olacak şekilde yine koltuk kenarına saplanır.


Son olarak arka ayaklar da yukarı çekilmek suretiyle koltuk kenarına tırmanılır. Arka ayakları çekerken koltuğa sapladığınız tırnaklara ve ön patilere ağırlık vermeyi unutmayın. Tabi ki hareketi yaparken derin derin burnunuzdan nefes alıp ağzınızdan verin ve zihninizi boşaltın.


Bu tırmanma hareketi için dilerseniz bir ağaç, bir dağ, bir ne bileyim işte bir şey bulabilirsiniz. Yeter ki tırmanın. Ha bu arada benden söylemesi çok yükseğe tırmanırsanız var gücünüzle miyavlayın pardon bağırın ki konu komşu gelip itfaiyeyi çağırarak sizi kurtarsınlar. Mesela tırmanma hareketi için bir duvar da kullanabilirsiniz. Gerçi tırmanılmıyor pek düşülüyor ama en azından esnemiş olursunuz. Buyrun hareketi şöyle:

İki patiyi de duvara dayıyoruz. Tırnak çıkartmaya gerek yok, ben denedim duvara batmıyorlar.


Hareketin ikinci kısmında ön patilerle duvara tırmanır gibi yapıyoruz. Hani olabildiğince çıkıverin patilerinizle...


Son olarak yine başladığımız noktaya geri dönüyoruz. Deriiiiinn deriiiinn burnumuzdan nefes alıp, ağzımızdan veriyoruz ve zihnimizi boşaltıyoruz. Yine söylüyorum nefes alıp verirken, etrafı koklamak serbest.


Bir sonraki hareketimiz pilates yaparken benim sıklıkla kullandığım kol esnetme hareketi. İki kola da aynı hareketi uyguladığınızda bi rahatlıyor, bi rahatlıyor ki anlatamam... İsterseniz eğlenceli olabilmesi açısından yerde bulunan bir şeyi sürükleyerek de hareketi yapabilmeniz mümkün. Resimde de göreceğiniz gibi ben biraz halının şeklini de bozmuş bulundum, amaaaaan annem görmeden düzeltirim nolcak!

Hareketi anlatıyorum, dikkatle dinleyin: Arka bacaklarınız üzerinde yere oturun. Önünüzdeki objeyi ya da obje yoksa bile varmış gibi düşünerek sağ patinizle hafifçe itmeye başlayın. Sağ patinin vücudun duruşuna göre biraz önde olması önemli.


Sağ patinizi yavaşça yerde daire çizer gibi solunuza doğru getirin. Bu esnada oturduğunuz yerden totonuzu kaldırmadan vücudunuzu da döndürün. Kısaca hafif burgu makarna şekli yapacaksınız.


Şimdi sağ patiyi, sol patinin önünden geçirerek, patileri çapraz bir konuma getirin. Sanırım aşağıdaki resimde hareketi tam olarak anlatabiliyorum.


Şimdi vücudunuzu da hafifçe sağa doğru eğerek sağ patinin yarattığı çaprazı biraz büyütün.


Görüyorum ki bazılarınız eğilmemiş, hareketi doğru yapmak adına lütfen vücudunuzun eğimini unutmayın. Patileri gittikçe çaprazlaştırmamız ve sağ patimizi daha ileri itmemiz gerekiyor. Evet evet, olabildiğince ittirin patiyi. İyice esneyin, deriiiinn deriiiin nefes alın, zihninizi boşaltın. Özellikle yemek yemeyi düşünmeyin. Hele de o harika tavukları, balıkları, etleri..... tamam susuyorum.


Hareketi tamamlamadan "yoruldum" diyerek bırakanlar gözüme görünmeyin. Üşenmek yok kararlı olun ve hareketi sonuna kadar yapın. Şimdi esnettiğimiz sağ patiyi yavaşça geriye doğru çekiyoruz ve eski pozisyonumuza geri dönüyoruz.


Aynı hareketi sol patiyle de yaptıktan sonra hareketi tamamlamış oluruz. Hareket bitince ne yapıyoruuuuz? Deriiiiin deriiiiiin burnumuzdan nefes alıp, ağzımızdan veriyoruz ve zihnimizi boşaltıyoruz.


Koridor pardon yani pilates hareketlerimiz bunlarla sınırlı değil. Bir sonraki hareketimizde denge unsurunu da devreye sokmamız gerekiyor. Benim gibi düzenli olarak pilates yapanlar bilir, işin özü doğru nefes alıp vermek ve denge. Tabi ki dengenizi bulmanız için de size bir hareket hazırladım.

Buyrun şöyle yapıyoruz: Arka bacaklarımızın üzerine oturuyoruz ve dengede olduğumuzdan emin oluyoruz. Başımız dik, gözümüz yukarılarda olsun. Hem bu hareket özgüveni de güçlendiriyor. Gördüğünüz gibi sadece bedensel sağlığınızı değil psikolojinizi de düşünüyorum.


Denge sağladığınıza eminseniz bir vücut hareketiyle ön patileri havaya kaldırıyoruz. Resimde de gördüğünüz gibi bu esnada bedeni olabildiğince dikleştiriyoruz. Sırtınız kambur durmasın, dimdik olun.


Hareketin son aşamasında kolları duruşumuzu bozmadan yukarıya doğru kaldırıyoruz. Kollar yukardayken deriiiiinnn deriiiiiinnn nefes alıp, zihnimizi boşaltıyoruz.


Bu şekilde beklerken içinizden 10'a kadar saydıktan sonra rahatlama pozisyonuna geçebilirsiniz.


Tamam kabul ediyorum, benim rahatlama anlayışım biraz yanlış oldu galiba... O zaman hemen gözlerimi açıp, bir sonraki harekete geçiyorum. Yoruldunuz mu? Gördüğünüz gibi şimdiden kan-ter içinde bıraktım sizi... Altını çizerek söylüyorum ki bu hareketler bitince bir beden incelmiş olacaksınız ve kıllarınız vücudunuza bol gelmeye başlayacak...

Gelelim yeni hareketimize.. Hazır koltuğa geçmişken, yatar pozisyondaki kol hareketini de göstereyim. Göbeğimizi açarak yarı sırt üstü dediğimiz pozisyonda yatıyoruz. Vücudumuzu da hafifçe eğim vererek içe doğru büküyoruz. Şimdi sol patimizi bilekten rahat bırakarak, havaya kaldıralım.


Hareketin ikinci kısmında bileğimizi düzleştirerek kolumuzu öne doğru uzatıyoruz. Bu esnada başımızı da geriye doğru vererek gıdımızın esnemesini de sağlıyoruz. Hem böylelikle gıdımız da hava almış olur, çünkü hava bu aralar çooook sıcak.


Öne uzattığımız kolumuzun pati kısmını bilekten aşağıya doğru indiriyoruz. Kolu uzatmayı bırakmayın, e biraz yorulacağız tabi. Kolay mı yattığımız yerden spor yapmaya çalışmak?


Bu aşamadan sonra bileği tekrar kaldırıp kolu düzleştiriyoruz ve hareketi tamamlıyoruz. Aynı hareketleri diğer tarafınıza doğru yatarak sol patinizle de yapmayı unutmayın lütfen. Vücudun her tarafını eşit çalıştırmak spor yaparken önem kazanır. Tabi ki bu hareketi de yaparken deriiiinn deriiiiin nefes alıp, zihnimizi yemeklerden uzaklaştırıyoruz.


Bir sonraki hareket için yerimizden bir zahmet kalkıp koltuk tepesi, dolap üstü gibi yerlere çıkıyoruz. Tabi yerde yapmak da mümkün ama ben tepelerde yapmayı nedense tercih ediyorum. Tamam tamam lafı uzatmayacağım, biliyorum teriniz soğumadan hareketi öğrenmek için sabırsızlıkla bekliyorsunuz.

Hareketimizin adı: Boyun Esnetme!!! İstediğimiz herhangi bir yerde durup, arka ayaklarımız üzerine oturuyoruz ve başımızı hafifçe sola doğru döndürüyoruz. Bu esnada deriiiin deriiiiin nefes alıp, zihnimizi boşaltıyoruz.


Hareketin ikinci aşamasında sağ patimizi yukarıya doğru kaldırıp, başımızı da öne döndürüyoruz.


Hareketin son kısmı ise biraz çetrefilli. Patimizle kafamızı tutup esnetiyoruz. Esnetme hareketini net olarak aşağıdaki fotoğrafımda görebilirsiniz. Bu arada çok fotojenik olduğumu da söyleyebilirim... Neyse konumuza dönelim. Boynu esnettiğimiz bu esnada tabi ki ne yapıyoruz? Deriiiiiinn deriiiin nefes alıp, içimizden 10'a kadar sayarken zihnimizi boşaltıyoruz.


Dayanın son iki hareketimiz kaldı. Tamam benim de dilim sarktı yorgunluktan ama, gördüğünüz gibi kararlıyım, ben bu kiloyu vereceğim. Koltukta çok fazla hareket göstermiş olduğumu düşünerek tekrar yere inip koridora geçiyorum, bir dakika bekleyin lütfen......................................................................................................... .....................................................................................................................................................................

Geldim, geldim, hemen yayılmayın. Hareketi anlatıyorum. Bu hareket omurgamızı yani sırtımızı esnetmeyle ilgili olacak. Öncelikle başımızı omurgamızı gerecek şekilde göbeğimize doğru yavaşça indiriyoruz. Bu esnada sağ patinize yüklenerek, sol patiyi havada tutmanız gerekiyor.


Hareketin devamında başımızı biraz daha öne ve aşağıya doğru getiriyoruz. Bu harekette farkındaysanız vücuduma da yine burgu makarna şekli vermeye çalışarak hafifçe döndürdüm. Esneme hareketlerinde bu tür makarnalar çok işe yarar..


Son olarak başımızı olabildiğince aşağılara doğru indirerek arka ayaklarımıza değdirmeye çalışıyoruz. isteyen bu esnada göbeğini yalayabilir. Nefesi doğru kullanmak açısından yalamak çoğunlukla işe yarıyor. Denendi, başarılı bulundu...


Hareketi tamamladıktan sonra diğer tarafa dönerek, bu defa sol patinize yüklenip yine aynı şekilde tekrarlayın. Böylelikle omurgayı her yönden esnetmiş olursunuz.

Ve geldik son hareketimize.. Sıçrayış!!! Evet evet yanlış okumadınız sıçrayacağız. Bunun pilatesle ne alakası mı var? Eh zaten ben de başlıkta pilatesle karışık demiştim. İşte bu da karışık kısmı..

İsterseniz düz bir duvar önünde bu hareketi yapabilirsiniz. İşe pozisyonu almakla başlıyoruz. Arka ayaklarınız üzerinde oturun ve vücudunuzu bir yay gibi içe doğru çekin.


Amaaaaaaaaaaaann boşverin hareketi falan gelin hep beraber yemek yiyelim. Tüm bunları yaparken bir acıktım, bir acıktım ki anlatamam. Zaten zayıflamak da neymiş! Pöh beni seven bu halimle de sever. Ayrıca benim göbeğimle ilgili bir şikayetim yok, varsın selülitlerim de bedenimde mutlu mutlu yaşasın. Zaten kıllardan görünmüyorlar.


Hatta yemeğin üzerine de güzeeel bir uyku çektik mi bizden iyisi yok demektir.


Herkese hayvan sevgisinin bol olduğu güzel günler dilerim :o)

Benimle ilgili diğer yazıları okumak için lütfen tıklayın:
Bir Kedim Bile Var
Bir Kedinin Kaleminden



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder